Leírás
Javasoljuk a legfontosabb hivatali levelek, tájékoztatók és formanyomtatványok átírását közérthetőre, hogy a lakosság könnyebben megértse azokat.
A hivatali nyelvezet és a lakosság által használt hétköznapi nyelvezet sokszor annyira eltér egymástól, hogy egy-egy hivatali tájékoztató vagy levél megértése még a jó szövegértéssel rendelkező lakosoknak is nehézséget okoz. A lakosok sokszor a hivatali dolgozók segítségét kérik a levelek értelmezésében, de előfordulnak emiatt félreértések és hibák is ügyintézés közben. A körülményesen, jogi nyelven megfogalmazott szövegek megnehezítik a lakosok dolgát, és többletmunkát okoznak az ügyintézőknek.
A Fővárosi Önkormányzat mellett az Önkormányzathoz tartozó cégek tájékoztatóinak, leveleinek, űrlapjainak az átírása is célszerű lenne (pl. FKF, vízművek, BKK).
Minden budapesti lakosnak joga van ahhoz, hogy pontosan és biztosan értse, hogy a hivatalok és cégek mit szeretnének velük közölni. A hivatalok is hatékonyabban működnek, ha a dolgozóknak kevesebbet kell azzal foglalkozniuk, hogy a bonyolult tájékoztatókat, űrlapokat magyarázzák a lakosoknak.
A 6. kerületi Önkormányzat a közelmúltban kezdett el felkészülni arra, hogy átálljon a közérthető kommunikációra a Világos Beszéd (www.vilagosbeszed.hu) szakértői csapatának bevonásával.
A közérthető fogalmazás egy a teljes fővárost érintő, közérdekű téma, mely növeli az egyenlőséget és kimutatható minőségi változást hoz mind a lakosság, mind a hivatali dolgozók életében.