Leírás
Ideje volna kihasználni a modern technológiák nyújtotta lehetőségeket, és egy folyamatosan bővíthető, a budapestiek igényeit kiszolgáló, interaktív és informatív mobil webalkalmazást létrehozni.
A többi ötletből csemegézve lehetséges volna a kerületi, helyi információkról tájékozódni, éppen nyitva lévő nyilvános wc-t találni a közelben, de akár szabad parkolóhelyet is, amelyet - mivel nem mobil, hanem web alkalmazásról van szó - közvetlenül bankkártyával is ki lehetne fizetni. Ez tömegközlekedési jegyekre is kiterjeszthető.
Mindemellett az alkalmazás alkalmassá tehető közösségi döntéshozatalra és véleményközlésre, a megfelelő regisztráció mellett (esetleg Ügyfelkapuval).
A hibabejelentések (közvilágítás, kertészeti, közterületi, rendészeti problémák is könnyebben bejelenhetőek, mi több, a szolgáltatói oldalnak is gyorsan eljuttathatóak. Ami erősíti a városlakók elkötelezettségét is.
Természetesen első alkalommal kiválaszható lehet, hogy turistaként vagy lakosként szeretném használni, utóbbi esetben regisztrációval.
Az alkalmazás első funkciói kevesebb, mint egy év alatt kifejleszthetőek, egy kisebb csapattal számolva. Ha a főváros fenntartana egy ilyen kicsi, de hatékony fejlesztőgárdát, akkor startup hatékonysággal egyéb, az üzemeltetéshez kötődő feladatok is automatizálhatóak.
Ezzel Budapest elindulhatna a mostanában oly sokat emlegetett okosváros úton.
A költségbecslés egy 5 fős csapat és a fejlesztéshez és üzemeltetéshez szükséges eszközök értékét tartalmazza.