Leírás
Az ötletemet a Pesten Találtam facebook csoport adta, ahol napi szinten rengeteg elvesztett és talált dolog kerül ki a fülbevalótól laptopig, okmányok, rendszámtáblák, stb. Ugyan nagyon lelkiismeretes és hatékony a csoport üzemeltetése, de szerintem ehhez egy információs központ sokkal jobb lenne, sőt alapvető szükségletnek tartom, hogy ilyet biztosítson a(z ön)kormányzat.
Miért jó, ha megvalósul az ötleted?
Ha lenne egy ilyen közismert információs központ (weboldal, alkalmazás, esetleg később telefonos ügyfélszolgálat), akkor sokkal hatékonyabbá válna ezen esetek kezelése. Mindenki azonnal megkapná, hogy mi a helyes teendő, és nem fordulna elő olyan, hogy pl valaki jószándékból felteszi egy bankkártya mindkét oldalát, vagy elpostáz egy talált lakcímkártyát vidékre, holott nem is ott lakik az elvesztő. A csoportnak jelenleg 135ezer tagja van, egy Információs Központ pedig az egész városnak és az átutazóknak szólna, hisz bárki lehet érintett megtalálóként vagy elvesztőként. Tehát nem egyfajta talált tárgyak osztályára gondoltam (az sokkal nagyobb feladat), hanem egy azonnali hasznos információt nyújtó interaktív (pl ellenőrzött képfeltöltési lehetőség is a teendők mellett) felület kialakítására és köztudatba elültetésére, hogy minden érintettnek ez legyen az első gondolata, kiindulási pontja a további intézkedéshez, ha elveszt vagy talál valamit.