Leírás
A Sétáló Budapest-blogon jelent meg, hogy a Fogaskerekű a hivatalosan elképzelt felújítás árának töredékéért üzemeltethető lenne adhéziós üzemű vonalként is, és akkor már a Széll Kálmán térről indulva az eddiginél jóval több utast vonzhatna, a 21-es buszcsaládot tehermentesíthetné, indokoltságát bizonyíthatná. Az elképzelés megvalósításához vezető úton elméleti problémák már nincsenek, sokkal inkább szükség lenne valódi tesztekre egy 1500 volton működni képes, lehetőleg minden tengelyén hajtott járművel. A helyzettől és a lehetőségektől függően többféle jármű lehet optimális esetben egy, a gyártó által felajánlott egyedi CAF-jármű, de más megoldások is elképzelhetőek akár olyanok is, amelyek csak a teszt, a kapcsolódó mérések, tájékozódó fékpróbák célját szolgálják.
Min szeretnél változtatni?
Átlendíti a Fogaskerekű jelenleg létező szinte egyetlen megújulási forgatókönyvét a holtponton. Ez azért fontos, mert a károsanyag-kibocsátással együtt járó autós és buszos közlekedés enyhítésének ezen a környéken ez az egyetlen kiszámítható eszköze.
Helyszín
Fogaskerekű nyomvonala