Leírás
- Mióta tizenéve Barcelonában jártam, az az álmom, h.az Andrássy útból Ramblát csináljunk. Ez könnyebben (és valószínűleg) az Oktogontól a Hősök teréig tartó területen valósítható meg.
- A gépkocsi forgalom csak a szervízúton történne, csakúgy, mint Barcelonában. 1 sáv autó 1 sáv bicikliúttal. Középen egy hosszú és nagy sétáló utca-terület lenne pavilonokkal, szökőkutakkal, fákkal, növényekkel, padokkal - akár papagájokkal :) -, mint egy hosszú park. Barcelonában imádtam ott grasszálni.
- Nagyon. Nem lenne többé autós főutca, több zöld, találka- és elárusító helyek, szobrok, játszóterek, virágárusok, szökőkutak, zöldség virág és szuvenír árusok, utcazenészek, pantomimesek, festők, portrérajzolók és az élő szobrok. És mindez a város közepéből. Jelenleg igazából csak átmenő uticéllal használjuk.
Pavilonoknak átalakítva visszahoznám akár a milleneumi lejárókat, épületeket, természetesen elárusító, kiszolgáló helyeknek. Vagy faépületekben utaznék: a budagyöngyei villamosmegállót idemásolnám, a zugligeti, hűvösvölgyi, régi püskökladányi állomásépületeket, azokból kiindulva... Vagy mindet, vagy 1-2-t.
A Köröndnél csak a szervízúton történne a közlekedés. Úgy emlékszem, Barcelonában is volt ilyen. Lenne középen egy nagyobb összefüggő tér. A milleneumi-Deák téri épülettel, vagy szökőkúttal.
- Sztem a Budapestiektől a külföldiekig bárki megszeretheti.
- Más szemlélet, más funkció, nagy és központi területen.
- vilagutazo.net/uticelok/kulfoldon/2017/05/17/barcelona-utoere-la-rambla/