Leírás
A budapesti utasvárókban szinte mindig van reklámfelület. Van példa az ilyen felületek időnkénti társadalmi célú használatára is, a JCDecaux pl. többször biztosít felületet társmi célú időszakos kampányoknak. Ezt a gyakorlatot gondoltam tovább abból kiindulva, hogy a külvárosi utasVÁRÓkban általában 5-10 percet is eltöltünk, és ennyi idő már arra is elég, hogy a "egy nagy kép + 1 mondat"-nál kicsit összetettebb üzenetekkel is találkozzunk. Erre is volt már példa szépirodalmi és kortárs művészeti irányból, de ami a szemem előtt lebeg, az konkrétan Bardóczi Sándor főtájépítész utóbbi évekbeli ismeretterjesztő fb posztjai.
Persze más téma is lehet, de az irány, azt hiszem, érthető.
Sőt, azt hiszem, a jövőben egyre több helyen már nem is plakátok lesznek, hanem tulajdonképp óriás képernyők, és akkor még nyomdaköltsége sem lenne az ötletnek csak a szerkesztési munka meg egy jól összehozott együttműködési megállapodás a JCDecaux és a Fővárosi Önkori között.
Miért jó, ha megvalósul az ötleted?
A buszmegállóban úgyis várni kell, és az embereket szerintem nagyon érdekli az, hogy mi, hogyan és miért történik Budapesten. Bardóczi S. főtájépítész ismeretterjesztő fb-posztjai nagyon népszerűek és érthetőek. A legjobban sikerült posztok külvárosi buszmegállókban való elhelyezése (ahol ritkábban járnak a buszok) még több embert érhetne el és akkor egyre reálisabb és előremutatóbb-fenntarthatóbb elvárásokat fogalmaznának meg a zöldterületek fejlesztése és fenntartása kapcsán, szélesebb körűvé válhatna az erről való párbeszéd. Más budapesti témákat is lehetne így szélesebb közönség elé vinni. A buszmegállós felületek olyan kommunikációs eszköz az önkorik számára, amit használni kellene!