Leírás
Vigyük le általánosan az egész város területén a sebességhatárt 40-re (következő lépésben pedig akár 30-ra is).
Miért jó, ha megvalósul az ötleted?
A 2025-ös fővárosi költségvetési terv is jól tükrözi, hogy Bp. vezetése semennyire sem elkötelezett a Budapest Mobilitási Terv-ben vállalt céljainak elérésében. A közlekedésben 2030-ra elérendő 10%-os kerékpáros részarány nagynehezen feltornázott 700M Ft-os éves keretből 100 év alatt sem fog megvalósulni. Javasolnám, hogy fordítsuk meg a lobbizás irányát: ne a kerékpárral, gyalog közlekedőknek kelljen harcolni a beruházásokért, hanem a gépjárművel közlekedőknek. Vigyük le általánosan az egész város területén a sebességhatárt 40-re (akár 30-ra is), hogy a meglévő utakon mindenhol biztonságos(abb) legyen a kerékpározás (és a gyalogos közlekedés is) és ott lehessen csak ettől felfelé eltérni, ahol egyáltalán van még létjogosultsága ÉS adott a biztonságos kerékpáros ( és gyalogos) infra! Véleményem szerint így sokkal nagyobb intenzitással válna kerékpárosbaráttá, élhetőbbé Bp. mint a jelenlegi megközelítéssel.