Leírás
A kerékpározás lehetőségeinek javítása a Szabadság híd úttestjén, ezáltal csökkentve a járdákon a gyalogos-kerékpáros konfliktusokat. Ennek feltétele, hogy a hídon ne lehessen gyorsan hajtani (max. 30 km/h, ténylegesen betartatva), és az úttesten ne torlódhassanak fel az autók azaz a jelzőlámpák mindkét irányból csak annyi autót engedjenek fel a hídra, amennyi a túloldalon egyből le is tud hajtani róla. Ezek megvalósítását követően szükséges a csatlakozó kerékpárutak, kerékpársávok felől a kerékpárral közlekedők egyértelmű úttestre terelése is (a járda helyett).
Miért jó, ha megvalósul az ötleted?
A Szabadság híd jelenleg Budapest kerékpáros főhálózatának legnagyobb hiányossága: ez a legnagyobb (napi többezres) kerékpárforgalmú szakasz, ahol semmilyen kerékpárosbarát infrastruktúra nincsen többek között Újbuda és a belváros kapcsolatának kulcsa.
Mivel az úttest szűk sávjait az autók forgalmasabb időszakokban teljesen elállják, kisebb forgalmú időszakokban pedig gyakran gyorsan hajtanak, kevesen mernek az úttesten kerékpározni, inkább a járdát választják ez azonban elsősorban jó időben és délutánonként a sűrű gyalogosforgalommal, fényképezkedő turistákkal okoz számtalan konfliktust.
Az úttest kerékpározhatóságának javításával kedvezőbbé válna a fenntartható közlekedési módok helyzete, és csökkenne a járdákon a gyalogos-kerékpáros konfliktusok száma addig is, amíg végleges megoldás nem születik.
Helyszín
Szabadság híd