Leírás
A (semmilyen felújítás alatt nem álló) lakó-, iroda- és középületeken elhelyezett hatalmas méretű reklámhálók elcsúfítják Budapestet. Nem tudom, ki keres ezen a városképi környezetromboláson, de nem is érdekel, akadályozzuk meg! Tiltsák be (mérettől függetlenül) bármiféle reklám ilyen formájú elhelyezését. A Főpolgármesteri Hivatal fejezze ki ezt az álláspontot a médiában, továbbá tegyen meg minden lehetséges lépést a közvélemény és a döntéshozók mozgósítása érdekében. Legyünk pontosak: nem azt javaslom, hogy pl. a kormányhivatal helyett az önkormányzat hagyhassa jóvá a városkép elcsúfítását, hanem azt, hogy tiltsák be az egészet. Felújjtás alatt a védőháló OK, de ott is előírnám, hogy a bevétel pl. max. a beruházás 50%-át érhesse el (kiszűrendő a reklámcél dominanciáját) és a társasháznak ne legyen joga azért hosszabbítani a díjbeszedés idejét, mert a munkálatok "elhúzódtak".
Miért jó, ha megvalósul az ötleted?
Szebb lenne a város a lakók és a látogatók számára egyaránt. Pontosabban: megszűnne a jelenlegi szánalmas "csináljunk minden nagyobb csomópontból neonmentes Piccadilly Circus-t" gyakorlat. A MÁV ne a Déli Pályaudvar bepelenkázásával hirdesse a szolgáltatásait, hanem az onnan induló pontos, tiszta, és kényelmes vonatokkal. A főváros kérjen fel mindenkit (múzeumokat és egyházakat is) a pelenkamentesítés követésére: a Nemzeti Galéria ne a királyi palotára feszített molinókkal hirdesse a kiállításait, a Belvárosi Plébániatemplom a középkori épület szépségével mutassa a hit erejét, ne molinók kihelyezésével. A Főpolgármesteri Hivatal Szervita téri sarkára kifeszíthető lenne egy L alakú vászon, az egyik felén az épület saját ablakdíszítéseinek rajzával, a másikon egy reklámmal, valami ilyen feliratokkal: "Szeretjük ezt a XXVIII. századi szép épületet". A reklám fölött pedig: "Szeretjük a terméket, de a reklámnak nem ez a megfelelő helye." Szerintem a gyártó ingyen megcsinálja és kiteszi.