Leírás
Hozzunk létre a főváros agglomerációs településein 2-4 fős csapatokat azokból az autós ingázókból, akik egymáshoz közel élnek és minden nap azonos időben indulnak munkába. Felváltva szállítják egymást egy főváros peremi közlekedési csomópontba, onnan tömegközlekedéssel jutnak el a munkahelyre. Délután ugyanitt találkoznak és az aznapra kijelölt valamelyik szállító autóján hazamennek.
A rendszert egy mobil applikáció irányítja, amely regisztrálja a jelentkezőket, megalakítja a csoportokat, irányítja a csoportok tevékenységét (kijelöli a szállítókat), végzi az adminisztrációt.
A településeken az ingázók szervezkedésének lehetőségét óriásplakáton lehetne népszerűsíteni, a rendszer működésének leírására és a és a jelentkezésre egy webapp szolgál.
Feladatok (finanszírozás):
Marketing: óriásplakátok, weblap, rádió és TV interjúk, stb.
Weblap készítése
Mobitelefonos applikáció készítése a rendszer irányítására
Pilot implementáció
Miért jó, ha megvalósul az ötleted?
A kiscsoportos ingázás előnyei:
- az ingázó autók leparkolnak BP peremén egy közlekedési csomópontban, nem mennek be a főváros belsejébe, nem növelik a dugókat,
- jelentősen csökkenthető a fővárosi autóáradat sűrüsége,
- (a regisztráció után) nincs semmilyen adminisztráció. az ingázó csak odamegy reggel a beszállási helyhez és beszáll az aznapra kijelölt szállító autójába.
- nincs fizetés, mivel minden csoporttag azonos számú szállítást végez,
- az autózás költségei felére-harmadára csökkennek, mert a csoporttag ingázó csak kétnaponta, háromnaponta végez szállítást,
- az autók nem mennek be a főváros belsejébe, nem növelik a dugókat,
- a környezetszennyezés felére-harmadára csökken,
- a Kiscsoport rendszeres és tömeges szállításokat képes szervezni,
- a jelenlegi benzinárak és energia válság közepette egy ilyen rendszer bevezetésének van realitása.