Leírás
A digitális világ hatására az utazóközönség elidegenedett, a közösségben elfoglalt szerepünk, feladatink megkoptak, pedig erre a megfelelő utazási szokások alkalmazásához szükség van. Az ötlet keretén belül a közösségi - de akár az összes - közlekedési formára egy kampány kialakítása indokolt személyes, nyomtatott, online formában, amely tudatosítja az utazókban a közlekedésben vállalt felelősségüket (megfelelő ruházat, etikett, poggyászhasználat, állatszállítás, az infrastruktúra, jármű állapotának, tisztaságának megóvása). Az alapötlethez kapcsolódóan megismertetné az utazókkal a jegy, bérletárak felhasználását, ezzel is mélyítve a közlekedésben való szerepük fontosságát, növelve ezzel a kötelességtudatukat. Ugyan korábban már volt a BKK részéről a tárgyban érintett kampány, azonban mára ez már elavulttá vált.
Miért jó, ha megvalósul az ötleted?
Az ötlet célja az utazóközönség szemléletformálása. Megvalósulása esetén várhatóan egyaránt megerősödik az egyén és a kollektíva tudatossága is. Hatására várhatóan az utasok jobban figyelnek egymásra, kialakulhat az utazáshoz való személyes kötődés ezzel egyidejűleg az igény a feltételek betartására, betartatására.
Mindennek eredményeképp fejlődés várható az érintett elemek állagában, esztétikájában, ezzel az üzemeltetők akár költséget is takaríthatnak meg, amelyet a már régóta indokolt üzemeltetési fejlesztésekre fordíthatnának.