Leírás
A Budaörsi út BAH csomópont utáni szakasza nagy forgalmú, rendszeresek a sebességtúllépések, és nagyon nehéz gyalogosan vagy kerékpárral átjutni az úttesten. A kijeölt, közlekedési lámpával védett gyalogátkelőhelyeken a zöld jezés ciklusideje 2 perc, a lámpák nem a fenntarthatóbb helyi gyalogos-kerékpáros közlekedést, hanem az átmenő gépjárműforgalmat helyezik előnybe, ezáltal indokolatlan várakozásra kényszerítve a klímabarát módon közlekedőket. Ezáltal a XI. kerület egyes részei (Sasad, Sashegy) szeparálódnak, leválasztódnak Dél-Budáról.
A Nagyszőlős út betorkollásától a Sasadi úti csomópontig szükséges lenne a forgalom okozta zaj és légszennyezés csillapítása 50-es sebességkorláttal továbbá zajvédő falakkal, valamint a Dayka Gábor útnál akadálymentes, szintbeli gyalogátkelőhely kialakításával.
A Budaörsi útnak meg kell szüntetni a városi autópálya jellegét a Sasadi úti csomópontig, hogy a városrészeket elvágó hatása mérséklődjön a fenntartható közlekedési módokat választók számára.
Min szeretnél változtatni?
A fenntartható módon közlekedők akadálymentesen, gyorsan juthassanak át az út másik oldalára. A főút városrészeket elválasztó hatása csökkenjen. A fenntartható közlekedési módok hatékonysága, népszerűsége javuljon, elősegítve a kibocsátáscsökkentést.
Helyszín
Budaörsi út a BAH csomópont és a Sasadi úti csomópont között