Leírás
Az utazás biztonságosabbá tételére a metróhálózatban kialakíttatnék olyan védőfal rendszert, amit Japán városaiban és leginkább Dél-Koreában, Szöulban láttunk annak idején. Szöulban a perontól végig teljes üvegfal választotta el az utasokat, amelyeken ajtókat helyeztek el. Ezek az ajtók a metrókocsi beérkezéséig zárva tartottak, a szerelvény beérkezése után a szerelvény ajtajaival együtt nyíltak ki, természetesen pontosan oda elhelyezve, ahol a szerelvények ajtajai vannak a beérkezéskor. Ennek a rendszernek két előnye van: Az egyik, hogy senkinek nem kell aggódnia a sínek közé esés miatt sem, sem szándékosan, sem véletlenül nem kerülhet valaki a sínekre, hiszen egy teljes falfelület választja el őket a veszélyes helytől. Így megszűnne a biztonsági sáv is. A másik előnye, amit mind a Dél-Koreaiak, mind a Japánok előszeretettel használtak: Mivel pontosan tudjuk, hol nyílnak majd az ajtók, így a felszálló utasok eleve elhelyezkedhetnek az ajtók mentén, konkrétan sorba is állva minden ajtó mindkét oldalán. A leszálló utasoknak nem egy masszív, mindenfelé kóválygó tömegen keresztül kell kiverekednie magát, és nincs tolakodás sem, az utasok libasorban szállnak fel.
Ezt a megoldást az összes metrómegállóra érdemes lenne kifejleszteni, ezzel sokkal biztonságosabbá téve a metrókon való utazást!
A falfelületekre emellett monitorok, reklámfelületek is elhelyezhetőek, amelyek reklámbevételre is alkalmasak, a monitorokon emellett hang nélküli videók, reklámképek (váltogatva), vagy akár képgaléria is megjeleníthetőek, ezzel interaktívabbá tehető a várakozás is akár, és több reklámlehetőséget is biztosíthat, szükség esetén pedig fontos információk is kihelyezhetőek a tömegközlekedéssel kapcsolatban, így például a hirdetések közé vagy akár helyére elhelyezhető lenne az összes sürgős információ forgalmi változásokról, balesetekről, akár videós tájékoztatással, akár csak a legszükségesebb információk kiírásával.
Mellékletben van két kép Szöul egy-egy állomásáról.