Leírás
A Szabadság hídon a villamos és az autók sávjai épp, hogy elég szélesek, a gyalogos járdák szélessége azonban külön-külön is többszöröse egy ember helyigényének. Kerékpáros sáv viszont nincsen. Javaslom tehát, hogy a járdák felületén jelöljenek ki biciklis sávokat a hídon. De! Az egymás melletti, fizikailag nem elválasztott kerékpáros- és gyalogos sávok minden közlekedő számára veszélyesek (l. körúti biciklisáv, BME és Lánchíd közötti rakpart, Bálna-sétány stb.). Célszerű tehát az egyik oldali járdát teljes egészében a kerékpáros közlekedésnek átadni. Az aktuális várostervezési irányelveket (belváros és a külsőbb kerületek közötti biciklis közlekedés), forgalmi vonalakat, forgalomszabályozási elemeket, továbbhaladási irányokat, megvalósítási lehetőségeket, a híd körül már létező kerékpársávokat és egyéb közlekedő áramlatokat is figyelembe véve az ÉSZAKI járda az ideális arra, hogy a biztonságos, kétirányú, kizárólagos, áthaladó, kerékpáros közlekedés megvalósuljon rajta.
Miért jó, ha megvalósul az ötleted?
Egy híd alapvetően a (hatékony) közlekedésre, haladásra szolgál. A Szabadság híd az egyik kritikus biciklis kapcsolat Buda és Pest között, annak ellenére, hogy nincsen rajta biztonságosan, kényelmesen használható bicikliút/-sáv. A biciklisek így vagy az autók mellett haladnak, illetve nagy forgalom esetén azokkal együtt állnak, vagy a kóválygó, kiszámíthatatlanul és hirtelen helyzetet változtató gyalogosokat kerülgetve szlalomoznak a járdán.
A Szabadság híd népszerű a pihenők körében is, akik jellemzően a hídra felülve lazítanak. Gyalogosan továbbra is elérhető így a híd déli (Petőfi híd felé eső) vasszerkezete, amelyre felülve és észak fele fordulva nem csak a belváros, hanem maga a híd is a látvány részévé válik.
Az ötlet beleillik az egyéb, aktuális trendekbe is, miszerint pl. a Rákóczi úton is kialakult egy új zebra a szabálytalanul átrohangálók kedvéért - ez csak tovább erősíti az indokot, hogy a biciklisek által használt járda is lehet biciklisáv a Szabadság hídon.
Helyszín
Szabadság híd