Leírás
Egy 12x12m-es pálya, melyet 1,5m magas palánk, vagy 2,5m magas háló vesz körül 1 kapun keresztül lehet bemenni. A pálya mind a 4 sarkában van egy kiskapuval kombinált kosárpalánk. A pálya talaja: rekortán, beton, vagy műfű.
A kapukhoz elhelyezésre kerül 1-1 darab színváltó lámpa és egy vezérlő doboz amin a kívánt játék állítható be (létező eszközök). A kívánt játék gombbal, vagy mobiltelefon applikációval választható ki Bluetooth kapcsolattal, létező, ingyenes mobil alkalmazásról.
Amennyiben a pálya foglalását is meg akarjuk oldani, akkor kell (mobil) internet kapcsolat is.
Az eszközök tápellátásához szükséges elektromos táplálás, a játéktérhez csak gyengeáram, 5V kerül elvezetésre.
A pályán klasszikus labdarúgás vagy kosárlabda elemeket használó játékokat játszanak, de folyamatosan változó környezetben ez a megszokottól eltérő jelleget kölcsönöz a játéknak.
Ez egy pármilliós kísérleti játszótér melyen lemérhető mennyire lennének sikeresek a hasonló jellegű szabadtéri sportpályák.
Miért jó, ha megvalósul az ötleted?
Modern, gamification-t használó megközelítés, mely képes kimozdítani a gyerekeket, lecsábítani a térre.
A játék alkalmazkodik a legfiatalabb generáció igényeihez: gyors, változatos játék, folyamatos inger. Rövid idő alatt (30-45 perc) nyújt nagyfokú fizikai és szellemi terhelést (utóbbi az erősebb- erre fejlesztették ki). Kisebb csoportok (már 3-4 fő) számára is tartalmas időtöltést nyújt, de 10-12 játékos is bevonható.
A megoldás 150 négyzetméteren (egy játszótéri focipálya negyedén) nyújt tartalmas kikapcsolódást akár kétszer annyi résztvevőnek így belvárosi parkokba kifejezetten jó választás.
A játékok nagyban segítik a játékosok kognitív képességeinek fejlesztését (állandó körkörös észlelés, gyors döntéshozatal és annak fizikai lereagálása).
A kognitív játékok jellegükből adódóan tapasztaláson keresztül tanítják meg a csapatjáték hasznosságát, az összefogás és a kommunikáció fontosságát a gyerekek (és felnőttek) számára.