Elérhetőségekotlet@budapest.hu

Kereső sáv

Beküldött ötletek

Részletes kereső

Search result

Egész Budapest

 Egész Budapest

Közvécéket Budapestre!

Kampány A

A projekt célkitűzése Magánszemélyként, és az egyesület tagjaként arra kérem a Fővárosi önkormányzatot, hogy fontolja meg A Város Mindenkié egyesülettel való együttműködést az alábbi témában: A Város Mindenkié (AVM) jelen pályázatában arra tesz javaslatot, hogy Budapest városvezetése létesítsen (újítson fel) ingyenes, akadálymentes, 0-tól 24 óráig nyitva tartó nyilvános illemhelyeket. A projekt célcsoportja Pályázatunkban elsősorban a hajléktalan emberek érdekeit tartjuk szem előtt, ők alkotják kiemelt célcsoportunkat; de a projektterv megvalósítása alapvető fontosságú a kisgyermekes szülők, a mozgáskorlátozott és idős emberek, az inkontinenciával élők, a közterületen dolgozó munkások, valamint a (vendéglátóhelyek átlag fölötti koncentrációjával összefüggésben) különösen szennyezett városrészek (pl. „bulinegyed”) lakói számára is. A projekt indokoltsága Az AVM aktivistái közérdekű adatigénylések alapján az elmúlt fél évben fölkeresték Budapest összes nyilvános illemhelyét. Tapasztalataink szerint a fővárosban összesen 90 nyilvános vécé üzemel – ezeken kell osztoznia Budapest kétmillió fős lakosságának, beleértve azokat a hajléktalan embereket is, akiknek nincs hová hazamenniük. A megvalósítás javasolt helyszínei Az AVM kutatási tapasztalatai alapján azt indítványozza, hogy Budapesten mindenekelőtt az alábbi helyszíneken létesítsenek (illetve újítsanak fel) nyilvános illemhelyeket: − Astoria (Károly körút 4.) − Ferenciek tere − Deák tér (Károly krt. - Bárczy I. u. sarok) − Teréz körút 2. (Király u. - Teréz krt. sarok) − Oktogon (Teréz krt. 18.) − Teréz körút 37. (Szondy u. - Teréz krt. sarok - Blaha Lujza tér - II. János Pál pápa tér - Szent Gellért tér - Rákospalota- MÁV telep- Vastelep utca 5. - Flórián tér - XVII. ker.: Rákoskeresztúr Városközpont - XVIII. Ker: Kossuth tér, - Pesterzsébet városközpont - XXI. kerület Szent Imre tér - Soroksár, Hősök tere

Zöld Budapest

 III. kerület

Kerékpáros átvezetés az óbudai Fő téren

Kampány A

Óbuda-Békásmegyeren É-D irányban viszonylag jól lehet kerékpárral közlekedni, ezt az útvonalat rengeteg, nemcsak kerületi kerékpáros veszi igénybe. A szűk keresztmetszetet – minőségi szempontból – egyértelműen az óbudai Fő tér jelenti, ami egy macskaköves szakasz, éppen ezért biciklis közlekedésre szinte alkalmatlan. Jelenleg sok kerékpáros inkább leszáll a tér előtt a kerékpárról, áttolja a téren, majd újra nyeregbe pattan, s folytatja útját. A javaslat célja, hogy ezen a szakaszon is lehessen normálisan kerékpárral közlekedni. E szakasz akkor is fontos és sokak számára kikerülhetetlen marad, ha megvalósul a BKK által elfogadott kerékpáros infrastruktúra-fejlesztés a kerületben. A téren a macskakövek között felfedezhető két kisebb kövekből kirakott csík, ez vélhetően a régi villamos pályája lehetett. E két csíkon található kövek felszedése és a sáv – macskakövekkel azonos színben történő – leburkolása alkalmassá tenné a teret a kerékpáros közlekedés biztosítására amellett, hogy a tér kinézetét és jellegét nem változtatná meg. E sávok átalakítása a tér 90%-án könnyedén megvalósulhat, néhol azonban igényel némi kreativitást, illetve egy-egy autós behajtást akadályozó cölöp vagy tájékoztató oszlop áthelyezését. A kerékpáros átvezetés a fejlesztés eredményeként a két sávon/csíkon, irányonként elkülönítetten valósulna meg.

Egész Budapest

 III. kerület

Zajvedo fal pilot projekt

Kampány A

A javaslat célja az Árpád fejedelem útjának III. kerületi szakaszán a HÉV vonalat övező fővárosi közterületen olyan zajvédő építmény (beton talapzatú zajvédő üvegfal) kialakítása, amely a városképbe illeszkedve jelentősen csökkenti a HÉV által okozott zajszennyezést, ezáltal hozzájárul az egészségesebb lakókörnyezetek kialakításához. A projekt megvalósítása pilot jelleggel Budapest egészére vonatkozóan érékes tapasztalatokat eredményezhet, ezért egész fővárost érinti. A javasolt helyszínen V-VIII emeletes lakóépületek épültek a HÉV sínektől alig 12-13 m távolságban, ezért a javasolt projekt megvalósításával nagyszámú lakost érintő, jelentős mértékű zajcsökkentés érhető el. A környezeti zaj értékeléséről és kezeléséről szóló 280/2004. (X. 20.) Korm. rendelet alapján elkészült, „Budapest Főváros stratégiai zajtérképére épülő intézkedési tervjavaslatok összefoglaló ismertetése, azok műszaki feldolgozása” alcímet viselő, 2019-ben elfogadott Zajcsökkentési Intézkedési terv is kimondja, hogy a Fővárosnak meg kell határoznia a zajcsökkentési, vagy más, a zaj elleni védelmet célzó műszaki, szervezési, településrendezési megoldásokat és egyéb intézkedéseket, ha zajtól védendő vagy védelemre szánt területeken a következő stratégiai küszöbértékeket meghaladják: „b) közlekedési zajforrás esetén Lden = 63 dB, Léjjel = 55 dB”.

Zöld Budapest

 XIV. kerület

Zuglói Permakultúrás Park

Kampány A

Helyszín: ➔ XIV. kerület: Öv utca 124-126. ➔ Az Öv utca - Pöstyén utca közötti zöldterület, részben a Budapest Főváros, részben a XIV. Kerület Zuglói Önkormányzat (sárga rész) tulajdona. -A terület jó adottságokkal rendelkezik, de jelenleg csak kutyások használják, így ürülékes, szemetes, elhanyagolt. Célközönség: ➔ szűkebb értelemben: az Öv utca - Pöstyén utca környékének lakói, ezen belül minden korosztály számára nyitott, a mellette lévő Hermina Happy Land lakópark közel 2000 lakosa ➔ tágabb értelemben: Zugló lakosai számára rekreációs és bemutatókert,a budapesti lakosoknak példa értékű közösségi kezdeményezés Az ötlet: A permakultúra alapelvei mentén működő ökologikus kertet és közösségi teret hozunk létre, amelyet minden korosztály használ, amely összekapcsolja a környékbeli embereket, lehetőséget ad a természethez való kapcsolódásra, oktatásra és pihenésre, kikapcsolódásra. Egy elhanyagolt budapesti zöldterület bemutató kerté alakítása. Lehetőségek (többek között): - cserjesor, gyümölcsfák - komposztáló - különböző ágyástípusok - mandalakert, terápiás kert, gyógynövényes kert - függőkertek, lugasok - palántázó - padok, raklapbútorok, függőágy - természetes játszó-tér - pergola - zárható eszköztároló Példák: ➔ Zuglói Klímaerdő ➔ Sas-hegyi Erdőkert ➔ Brnoi Nyitott Kert Indoklás: ➔ Zöld felület növelése, ökológikus megoldások, oktató, bemutató kert jelleggel. ➔ Több funkciós: pihenő, rekreációs hely, kertek típusok, játszótér, kutyasétáltató, közösségi tér

Egész Budapest

 Egész Budapest

Biciklis autópálya Dél-Budán a Duna-parton

Kampány A

Legyen biciklis autópálya a Duna-parton végig Dél-Budán. A 22. kerületben szinte végig van bicikli út a Duna-parton. Egy 1,4 km szakasz hiányzik a 11. kerületben (a Kondorosi út és a Hengermalom út között), hogy végig lehessen biciklizni a Rákóczi hídig. Itt jelenleg üresen álló terület, ipari terület, konténerek, sóder-homok lerakó található - a Duna-part nincs kihasználva. Biciklis autópálya előnyei: -gyors közlekedés, nem kell megállni zebránál, szemafornál. (A Szerémi úti bicikliúttal párhuzamosan van a szakasz, de a Szerémi úton meg kell állni a kereszteződésekben, ami időveszteség.) -biztonságos - nincs keresztezés autókkal, villamossal, minimális balesetveszély -egészséges - a Duna-parton tiszta a levegő és természetes környezet van. A portól, az autók zajától távol természetes környezetben lehet biciklizni. Futók, sportolók, túrázók is használhatják a bejárható Duna-partot. Lehetne mellette futópálya - kialakításnál futók szempontjait is figyelembe venni. Görkorcsolyás élményszakaszok kialakítása. Pihenő és bicikli szervíz pontok kialakítása. Ivóvíz vételi lehetőség, legyen a pihenő és szervíz pontokon. Grillező pontok kialakítása. Nyugati városokban már vannak kerékpáros autópályák: https://www.welovecycling.com/hu/kozosseg-es-kultura/a-tisztabb-varosokert-a-kerekpar-jovo-kozlekedesi-eszkoze/

1 2 3 4