Elérhetőségekotlet@budapest.hu

Kereső sáv

Beküldött ötletek

Részletes kereső

Search result

Egész Budapest

 Egész Budapest

Budapest Földhajó -szénlábnyom tematikus park

Kampány A

A Budapest Földhajót egy zöldterületen, pl. Soroksáron, Pesterzsébeten lehetne megvalósítani. A projekt egy radikálisan autonóm, egyedi megjelenésű épület megtervezéséből, felépítéséből, egy azt körülvevő, önkéntes alapon gondozott közösségi kertből, illetve az egész terület szénlábnyom csökkentésével kapcsolatos tematikus parkként történő kialakításából áll. Az önfenntartó épület az Earthship-elgondolás alapján, Michael Reynolds új-mexikói bioépítész irányításával épülne fel: Magyarországon elsőként. Az épületben annak saját fenntarthatósági megoldásai kerülnének bemutatásra, illetve egy kapcsolódó interaktív szénlábnyom-kiállítás. A rezsimentes épületben lehetnének bérelhető részek, közösségi terek, az üzemeltetését egy itt kialakított lakásban lakó személy végezhetné. A közösségi kertben kertészkedéssel, fenntarthatósággal kapcsolatos oktatótáblák, kerti szerszámok, illetve egy újrahasznosított tárgyakból készült játszótér kapna helyet, azt bárki használhatná – ezáltal egy funkcionális, oktató célú, fenntarthatósági érzékenyítést végző közösségi zöldterület jönne létre, amilyen még nincs Budapesten. A projekt egész Budapestet érinti, (Zöld Budapest téma), és az alábbi irányelvekhez kapcsolódik: a fenntarthatóság révén a közérdekűséghez; a terek használatában a közösségi szemlélet érvényesül; az egész tér hiánypótló minőségi változást hoz majd; az épület és a kert sokféle felhasználási lehetősége a funkcionalitást biztosítja; újszerű, formabontó, vonzó mivolta a város felpezsdítését. Inspiráció: Earthship új-mexikói látogatóközpont: www.earthshipbiotecture.com/visit/ Earthship Brighton: www.lowcarbon.co.uk/earthship-brighton Az épülő Earthship Luxemburg: www.aerdscheff.cell.lu

Zöld Budapest

 Egész Budapest

Különös Karácsony 2020

Kampány A

Jó lenne, ha ennek a furcsa évnek legalább a lezárása vidám lenne és egyben hasznos is. A rengeteg kivágott fenyő helyett kivételesen választhatnánk olyan élő növényeket, amelyeket tavasszal a Főkert munkatársaival együttműködve közösen ültethetnénk el városszerte. Idén nem kizárólag fenyőket vásárolnánk, hanem más örökzöld fákat, bokrokat is. Akár versenyt is rendezhetnénk, hogy kinek lesz 2020-ban a legbolondosabb karácsonyfája, bokra. Érdekes lenne egy feldíszített boróka vagy kecskerágó bokor. Szükség lenne egy szakértők által összeállított listára is, amely tartalmazná, hogy mely növények képesek életben maradni a nagyvárosi szennyezett levegőn, ezek közül melyek tisztítják leginkább a levegőt és az sem lenne hátrány, ha őshonosak lennének hazánkban. Így Budapest is zöldebbé válhatna és legalább egyszer mi sem egy elpusztult fáért adnánk ki több ezer forintot, ami egy hét után a szemétbe kerül. Arra egyelőre nincs ötletem, hogy a növények szállítását és tárolását tavaszig hogy lehetne megoldani, de a költségeket csökkentené, hogy kevesebb lenne a kidobált száraz fenyő, amelyeket el kell szállítani és megsemmisíteni. Ha működőképesnek bizonyulna, akkor húsvétkor megismételhetnénk gyümölcsfákkal, bokrokkal is, melyeket ki-ki feldíszíthet húsvéti dekorációval, később pedig elültetnénk óvoda vagy iskola udvarokon, nyugdíjas otthonok udvarain is. Így idővel akkor is hozzájuthatnának gyümölcshöz azok, akiknek a legnagyobb szükségük van rá, amikor az árak nagyon elszabadulnak.

Egész Budapest

 Egész Budapest

Ficcenések - Ülőfelületek a Dunaparti rézsűn

Kampány A

Sokan használják a budapesti rakpartokat a lépcsős részeken. A rézsűs partokon ugyanakkor nehéz a lejutás és az ülés, tartózkodás. Ezeknek a területeknek az intenzívebb használatára született meg a Beton Workshopon a Valyo csapatában Dunai Ficcenések ötlete. Az árvíztűrő betonból készült geometrikus elem, használható, ülőfelületként asztalként és lépcsőként is, néhány elem pedig extra funkcióval (kutya itató, grill) bővíthető. A rézsűre tartós betonragasztóval rögzített elem nem tesz kárt a rakpart kialakításban az örökségvédelmi látképet nem rontja ugyanakkor új funkcióval és használati lehetőséggel bővíti a helyszínt, ami hosszú távon alkalmas lehet akár összefüggő hálózat kialakítására is. Ilyen területek lehetnek: Buda: Margit hídtól északra, Szabadság hídtól délre (jelenleg is van), Petőfi hídtól északra. Pest: Szabadság hídtól délre, Margit hídtól északra Célközönség: budapestiek, akik vágynak arra, hogy minél közelebb legyenek a Dunához. Ehhez kapcsolódóan javasoljuk a Budapesti Dunai Hulladék Fórum összehívását, mivel jelenleg nem megoldott a Duna által területre hozott, illetve a használók által ott hagyott szemét eltakarítása, valamint az egész rakparti területen nincsenek szemetesek, és annak elszállítására sincs megoldás. BDHF az érintett hatóságok és szervezetek összehívását jelentené, hogy közösen megoldást találjunk a problémára. https://valyo.hu/projektek/ficcenesek

Egész Budapest

 Egész Budapest

Szabadtéri kiállítások arról, hogy mi is volt ott régebben

Kampány A

Budapest egész területen, mint minden nagyvárosban folyamatos a változás, a fejlődés és a pusztulás. Mindeközben olyan dolgok is eltűnnek, amikre jó lenne legalább emlékezni. Az első, ami eszembe jutott, hogy a valamikori Közlekedési Múzeum helyének környékén táblákon, képeken, leírásokban kellene elmesélni és megmutatni, hogy mi is volt ott. Nem kell messze mennünk onnan, hogy más felidézni-megmutatni való dolgokkal találkozzunk. A Városligetben évtizedekig fontos létesítmény volt a Körszínház, a Petőfi Csarnok és meg kellene mutatni táblákon azt is, hogy milyenek voltak a május elsejei felvonulások a '60-as, '70-es, '80-as években vagy hogy milyen volt a Királydomb, amikor az István, a király helyszíneként a nevét is kapta, vagy milyen volt a Liget, amikor még az Expók helyszíne volt és milyen épületek álltak a most már üres réteken. Régi fényképekkel bemutatva ezeket, izgalmas időutazásokat lehetne tenni egy-egy családi séta keretében. És így a gyermekeink és unokáink nem csak kötelességtudóan bólogatnának, hanem megsejtenének valamit abból, hogy régen is voltak izgalmas dolgok. Budapest más kerületeiben is helye van hasonló szabadtéri kiállításoknak - mindenki tudja, hogy a közelében mi volt, ami más volt és szeretné, ha ezt a többiek is megtudnák. Lebontott régi épületek, színházak, beépített és így végleg elveszett kirándulópontok... És a célközönséget nem csak az emlékezni vágyó helybéliek jelentik, hanem a hazai és külföldi turisták is. A megvalósítás-kivitelezés értelemszerűen folyamatosan történhet, egyre bővítve és karbantartva a már megvalósult szabadtéri túra-tárlatokat.

Gondoskodó Budapest

 XX. kerület

Ady Endre úti szakrendelő megközelíthetősége

Kampány A

A Fővárosi Önkormányzat és a Bp. XX. ker. Önkormányzata költségvetési ötlet segítésre hívta a lakosságot. Ennek a hívásnak eleget téve jutottunk arra az elhatározásra, hogy mi is részt veszünk ezen a megbeszélésen, és javaslatokkal szeretnénk képviselni a lakosság kérését. Mi az idősebb korosztályhoz tartozunk. Annál is inkább nagyon érint bennünket ez a probléma. Kérjük szépen az illetékeseket, hogy javaslatunkat megvizsgálni és orvosolni szíveskedjenek! A XX. kerületben az Ady Endre úti Szakrendelő közvetlen megközelítése a 119-es busszal lehetséges. Ez az egyetlen buszjárat, ami közvetlenül a Szakrendelő előtt áll meg. Ez nagyon jó dolog, hiszen mindenki tudja, és érzi, ha beteg nagyon nehezen mozog. A mozgásukban korlátozottak pláne nagyon ki vannak szolgáltatva az élet által beszűkített területek elérésében. Kérésünk és javaslatunk csupán annyi lenne, hogy a meglévő 119-es busznak a járatát sűrítsék. A mostani busz iáratsűrűsége naponkénti időben a következő: Reggel 6.00— 8.00 30 percenként 8.00 — 12.00 60 percenként 12.00 — 18.00 30 percenként közlekedik. Ennek a járatsűrűségnek kérnék a rövidítését. A 30 perces időtávot kérnénk 15 percre, a 60 perces időtávot pedig 30 percre csökkenteni szíveskedjenek! Ez a lehetőség nagyon sok beteg embernek a könnyebb eljutását segítené elő. A Budapest XX. kerületben élő idős, beteg mozgásukban korlátozott emberek nevében reményekkel telve maradok tisztelettel, Friedrich Antalné A Pacsirta Klub Egyesület Elnöke

Zöld Budapest

 Egész Budapest

Hidrogén töltő állomás telepítése

Kampány A

- Helyszín: szabadon választható nagy parkoló. (Ha nem aggályos biztonságilag: XVIII. kerület Liszt Ferenc Repülőtér parkoló - legnagyobb parkoló. Esetleg közelebb a központhoz: KÖKI Terminál parkoló.) - Hidrogén töltő állomás telepítése. - Csökkentjük a CO2 kibocsátást. - Célközönség: a hidrogén üzemanyag cellás járművel rendelkezők. Legalább egy töltőállomás felállítása hidrogén üzemanyagcellás járművek számára. ELŐNY: 1-1 JÁRMŰ FELTÖLTÉSE 3 PERC ALATT MEGVAN. Kereskedelmi forgalomban 2014. óta kapható ilyen családi autó (Japán). A V4-ből Csehország lesz az első 3 töltőállomással. A prágai és a litvínovmi: 2021-től. Egy ilyen telepítése: ~ 6 millió Forint. (A legdrágább elektromos töltőoszlop töltőkábellel 3 millióba kerül. A nálunk még nem terjedő hidrogéntöltő állomás telepítési költségét minimum a 2-szeresére saccolom. Érdeklődtem több helyen, de még nem kaptam választ az árról. https://hu.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai https://h2.live/en https://ceenergynews.com/oil-gas/orlen-group-begins-construction-of-hydrogen-refuelling-stations-in-the-czech-republic/ Inspiráció: nettó zéró CO2 kibocsátást elsőként elérő országok: 2018: Bhután, Suriname. 2030: Etiópia, Uruguay, Norvégia. Városok: 2025: Koppenhága. 2040: Chicago. BUDAPEST IS MEGCÉLOZHATNA EGY AMBICIÓZUS 2035-ÖS VAGY 2040-ES CÉLT! https://hu.wikipedia.org/wiki/Karbonsemlegess%C3%A9g https://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_neutrality https://europa.eu/youth/hu/article/117/55195_hu

1 2 3