Üdvözöljük!
Az Ön által használt böngészőt a részvételi költségvetés oldala nem támogatja. Kérjük, töltsön le egy frissebb böngésző alkalmazást pl. Chrome, Edge.
Köszönjük!
Térkép
Egész Budapest
Kampány A
A Nagytétényi út – Növény utca kereszteződésénél kialakított új körforgalom, ami egyébként nagyon jó és hasznos ötlet volt, egy hatalmas pofont adott között a tömegközlekedésnek. Szerencsére befejeződött az évek óta húzódó M0 felújítás, azonban egy-egy baleset visszatorlaszthatja a forgalmat akár a Nagytétényi úton is. Ilyenkor Nagytétény felé közlekedve tapasztalhatjuk, hogy az éppen ott a dugóban szobrozó autósok a Kreszben előírtakkal ellentétben nem kívánják kiengedni az autóbuszöbölből a buszokat. A buszvezetők kénytelenek kicsit erőszakosabban előrehaladni. A körforgalom pedig az egyébként rendelkezésre álló hatalmas hely ellenére elég szűkre sikerült, főleg a csuklós buszok szemszögéből. A 13-as és 14-es buszcsaládok, a 88-as és 287-es buszok közlekedését nagyban segítené, ha Nagytétény irányába a Budatétény vasútállomás (Növény utca) megálló és a Rózsakert utca / Minta utca megálló között az árok befedésével buszsávot alakítanának ki a körforgalmon kívül. Ezáltal legalább ezek a buszok a dugóban történő áthaladási időt nem növelnék és nem utolsósorban az utasok is előbb célhoz érhetnének. És nagyon hasznos lenne a Rózsakert utca – Minta utca környezetében a hiányzó útburkolati jelek felfestése.
Nagytétényben élek születésem óta, így számomra nagyon fontos a kerületem közlekedése. A Puskás Stadionoknál dolgozom, és többnyire vonattal közlekedek, de korábban heti 2-3 alkalommal kerékpárral mentem dolgozni. Sajnos az utóbbi időben egyre jobban féltem, így most már inkább csak vonatozok a kerékpár utak minősége, vagy hiánya miatt. Nagytétény és a Stadionok között vannak szakaszok, ahol bizony elkelne egy kis segítség. A három legrosszabb szakaszból az első veszélyes szakasz a XXII. kerület Párhuzamos úton van. Rendszeresen közlekednek arra kerékpárosok, azonban az autósok egy része sokszor főleg az M0 Nagytétényi lejárata felől közeledve (egy rövid szakaszon 70-es tábla van), azt hiszi, hogy lakott területen kívül van és ész nélkül dönget, hiába a zebra, a sebességet kijelző tábla, vagy az út széli koszorú látványa. A lepukkant, rendezetlen járda is alkalmatlan a kerékpáros közlekedésre. Rengeteg hely lenne kerékpársáv kialakítására, melyet be kellene kötni a Rózsakert utca – Minta utcánál a már létező kerékpársávba. A következő, a Növény utcai aluljárón keresztül elérhető a 6-os úttal párhuzamos kerékpársáv, azonban az több helyen hiányos (a gyártelepnél sajnos egy hosszú szakaszon nem is létezik), vagy rendezetlen, mintha nem lenne gazdája. A harmadik szakasz a Szerémi út kerékpárútja, ahol szintén egyszer kialakították, leaszfaltozták és utána annyi. Több helyen a fák gyökerei felnyomták az aszfaltot, így nagyon rossz az útburkolat minősége. A Szerémi úti kerékpárutat viszont jó lenne kiváltani egy végig a Duna-parton haladó kerékpársávval. Ezt egy másik pályázatban küldöm be.
XXII. kerület
A Nagytétényben élők részére a belváros elérése, illetve a munkából hazajutás nagyon hosszadalmas akár tömegközlekedéssel, akár gépjárművel. Van egy csodálatos közlekedési lehetőségünk, vonattal 11-12 perc alatt elérhető távolságban van a Kelenföldi pályaudvar. Azonban a Barosstelepi vasútállomásra lejutni sokunknak 25-30 perces gyaloglás, vagy 5 perc autózás. Sajnos a Bartók Béla út kettévágása (M0 autóútnál) óta csak igen nagy és értelmetlen kerülővel lehetne eljutni a vasútállomáson, a Bartók Béla út déli szakaszán kialakított 4-5 parkolóhelyhez, ezért szükséges lenne egy nem túl nagy, kb. 10-15 férőhelyes P+R parkolóhely kialakítása az északi oldalon, az Óhegy - Baross Gábor telep felől érkezők részére. Hely bőven lenne rá a Párhuzamos utca – Bartók Béla út kereszteződése környezetében. A szomszédos Nagytétényi vasútállomáson kevesebb vonat áll meg, mivel a lakóteleptől nagyon messze van, a Campona vasútállomás parkolójához eljutni pedig megint csak értelmetlenül sok felesleges plusz autózásra van szükség.
Sok ember életét keseríti meg a rossz minőségű út, a kátyúk és a hatalmas por a XXII. kerület Óhegyen. Arról nem is beszélve, hogy elég gázos a XXI. században, hogy állandóan a szippantót kell hívni, mert nincs csatorna az utcában. Egyre nagyobb a forgalom is, ezért is lenne szükséges mielőbb a Kunyhó utca aszfaltburkolattal történő ellátása. Az elmúlt időszakban az itt élők nagy megdöbbenésére és sajnálatára a környéken történő csatornázásból és aszfaltozásból a Kunyhó utca ismételten teljes egészében kimaradt, pedig a közelben volt aszfaltozás olyan utcában is, ahol kevesebben élnek és az út is problémásabb, keskenyebb, mint a Kunyhó utcában.
A 13-as buszcsalád és 88-as buszok útvonalán a Mátyás Király utcai és a következő Szilvafa utcai buszmegállók között irreálisan nagy a távolság. A két buszmegálló között végig lakott ingatlanok és szintén lakott keresztutcák, valamint egy új játszótér is van. Jó lenne, ha a BKV-val egyeztetve új buszmegállót alakítanának ki a Barackos úton a két megálló között félúton, körülbelül a Peták utca magasságában. Autóbusz öböl kialakításának szükségessége legyen a szakemberek döntése. Az előző, Mátyás király utcai megállónál sincs, de ha szükségesnek találják, akkor hely bőven lenne rá azzal, ha az egyébként eldugult és a feladatát ellátni képtelen árkot becsöveznék és egy busz súlyát is elbíró fedelet kapna.