Elérhetőségekotlet@budapest.hu
Gondoskodó Budapest
Helyszín
Egész Budapest

Kétkeréken az Égen

Leírás

Két megoldást javaslok a gyalogosok és a kétkerekű járműveken közlekedők kibékülésére: 1. A csengő kötelezővé tétele és tényleges használata lenne a legegyszerűbb megoldás. Sőt, az állandóan villogó lámpába beépíthető egy állandó zümmögő (kb. 900 Ft). 2. A városi bicikli forgalom teljes elkülönítésére megoldás lenne a járda egy része fölé épített rámpa. A fejmagasság fölé épített, lábakra szerelt acélszerkezetes hídon a biciklik, az elektromos rollerek, gördeszkák és minden más egy-, és kétkerekű járművek akadálytalanul száguldhatnának. A pálya ívelt is lehet. Ott épülne, ahol még nincs kijelölt bicikli sáv, vagy ahol a kijelölt bicikli sáv túl veszélyes. A gyalogosokat, nyugdíjasokat és gyerekeket ABSZOLÚT nem zavarnák, és viszont. Mindenki biztonságban lenne, hátulról is. Az AUTÓSÁVOKAT vissza lehetne adni, mert úgy gondolom, hogy nem csökkent az autók száma, illetve másfelé terelődött a forgalom, amivel a légszennyezés ugyanannyi. A „felhő” bicikli utat a széles járdák, vagy éppen a parkolósáv fölé lehetne építeni, szakaszonként lépcsővel, és esetleg áthidalóval a keresztutcák fölött. Akkor a piros lámpánál sem kellene megállni a bringával. Két minta: 1. A Millenáris Széllkapu Parkban, fent, keresztben épült acélhíd, tele növényekkel, ami látszik a Margit körútról. 2. Több nagyvárosban van gyalogoshíd, vagy felüljáró a zsúfolt útvonalak felett, néhol fedett, átlátszó cső formájában. A felső-pályás vasút is jó példa a zsúfoltság áthidalására. Kisebb kihívások: - A sötétzöld rácsos acélszerkezet egy kicsit takarná a házak homlokzatait, a bolt és mozi feliratokat, a napot és a fákat. A fák lombjait egy kicsit vágni kellene. - A csöpögés és porolás miatt, az alatta lévő teret nem lehet akármire használni. Ez nem probléma, ha a parkolósáv fölé építik. - Akadályozza-e a rakodást? - Csak hosszabb pályákon lehetne a gyorsaságot kihasználni. Először a Bajcsy-Zsilinszky út járdáin kijelölt bicikli-sáv fölé lehetne egy próba-pályát építeni, mert az alapterület adott.

Csepiga Zoltán az ötlet költségét 95 000 000 Ft-ra becsülte

Ötlet

Állapot
Közzétéve
Becsült költség
Előzetes becslések szerint:
95 000 000 Ft

Beküldő

Csepiga Zoltán
2020. október 20.