
Egész Budapest
Kétkeréken az Égen
Leírás
Két megoldást javaslok a gyalogosok és a kétkerekű járműveken közlekedők kibékülésére:
1. A csengő kötelezővé tétele és tényleges használata lenne a legegyszerűbb megoldás. Sőt, az állandóan villogó lámpába beépíthető egy állandó zümmögő (kb. 900 Ft).
2. A városi bicikli forgalom teljes elkülönítésére megoldás lenne a járda egy része fölé épített rámpa.
A fejmagasság fölé épített, lábakra szerelt acélszerkezetes hídon a biciklik, az elektromos rollerek, gördeszkák és minden más egy-, és kétkerekű járművek akadálytalanul száguldhatnának. A pálya ívelt is lehet. Ott épülne, ahol még nincs kijelölt bicikli sáv, vagy ahol a kijelölt bicikli sáv túl veszélyes.
A gyalogosokat, nyugdíjasokat és gyerekeket ABSZOLÚT nem zavarnák, és viszont. Mindenki biztonságban lenne, hátulról is.
Az AUTÓSÁVOKAT vissza lehetne adni, mert úgy gondolom, hogy nem csökkent az autók száma, illetve másfelé terelődött a forgalom, amivel a légszennyezés ugyanannyi.
A „felhő” bicikli utat a széles járdák, vagy éppen a parkolósáv fölé lehetne építeni, szakaszonként lépcsővel, és esetleg áthidalóval a keresztutcák fölött. Akkor a piros lámpánál sem kellene megállni a bringával.
Két minta:
1. A Millenáris Széllkapu Parkban, fent, keresztben épült acélhíd, tele növényekkel, ami látszik a Margit körútról.
2. Több nagyvárosban van gyalogoshíd, vagy felüljáró a zsúfolt útvonalak felett, néhol fedett, átlátszó cső formájában. A felső-pályás vasút is jó példa a zsúfoltság áthidalására.
Kisebb kihívások:
- A sötétzöld rácsos acélszerkezet egy kicsit takarná a házak homlokzatait, a bolt és mozi feliratokat, a napot és a fákat. A fák lombjait egy kicsit vágni kellene.
- A csöpögés és porolás miatt, az alatta lévő teret nem lehet akármire használni. Ez nem probléma, ha a parkolósáv fölé építik.
- Akadályozza-e a rakodást?
- Csak hosszabb pályákon lehetne a gyorsaságot kihasználni.
Először a Bajcsy-Zsilinszky út járdáin kijelölt bicikli-sáv fölé lehetne egy próba-pályát építeni, mert az alapterület adott.
Csepiga Zoltán az ötlet költségét 95 000 000 Ft-ra becsülte