1-21 elem, összesen: 694
Nyitott Budapest
"Felnőttebbek" számára is használható játszóterek
Amikor játszóterekre gondolunk, elsősorban a kisgyerekek igényeit tartjuk szem előtt. Ezzel nincs semmi baj, de miért nem gondolunk a tinédzserekre, fiatal felnőttekre, felnőttekre is? Minden korosztálynak lenne igénye arra, hogy szórakozzon a szabadban, ám nincs erre kialakított infrastruktúra. Az idősebb korosztályok játszóterének legtöbbször a kültéri edzőpályákat tekintik, ám könnyen belátható, hogy az más fajta kikapcsolódást nyújt, mint a hintázás, trambulinozás, libikókázás, stb. Éppen ezért azt javaslom, hogy a rendelkezésre álló költségek függvényében telepítsünk meglévő játszóterekre olyan méretű játszótéri játékokat (pl. hinta, trambulin, libikóka, stb), amelyeket tinédzserek és felnőttek is kényelmesen igénybe tudnak venni. Alternatív lehetőségként, vagy ezzel párhuzamosan meglévő játékokat is át lehet alakítani, például ha egy játszótéren több hinta van, egyet-kettőt meg lehetne emelni, hogy magasabb emberek is kényelmesen használhassák.
Esélyteremtő Budapest
"Léleköntő" Családfókuszú fejlesztőközpont, autizmussal élő gyermeket nevelő családok számára
Valamely kerületi Önkormányzat (jelenleg az Erzsébetvárosi, a Józsefvárosi és az Újbudai Önkormányzattal állunk szorosabb kapcsolatban) által felajánlott kb. 200nm-es ingatlan lehetne alkalmas a program helyszínéül. Egy konkrét helyszínt már megtekintettünk a Kosztolányi Dezső térnél, amely mind elhelyezkedése, mind beosztása szempontjából ideális lehetne a célra. Az ingatlan felújítására és berendezésére a pályázható összegből kb. 40-50 millió Ft-t lenne szükséges költeni. A fennmaradó összeg hozzájárulhatna a program fenntartásához, évi 14-16 millió Ft-tal. A program hosszú távú fenntarthatósága úgy lenne megvalósítható. hogy részben "Támogató szolgálat" normatív támogatásából, részben pályázatokból, részben szülői hozzájárulásból, részben pedig a jelen pályázat által biztosított összegből. A programban 8-10 szakember (gyógypedagógus, pszichológus) működne közre. Fontos cél lenne, hogy minden a programba bevont család az életminőségét befolyásoló mértékű szakmai támogatást kapjon.
Helyi - kis ötlet
0-24 órás könyvkölcsönző szekrény a FSZEK Üllői úti Könyvtáránál
A FSZEK Üllői úti Könyvtár előterében , olvasójeggyel nyitható ajtóval elzárva, egy könyvkölcsönző szekrény telepítése.
Helyi - kis ötlet
02. Nyúl utcai buszmegálló
Járda, vagy a síneken való biztonságos átjárás biztosítása.
A Nyúl utcai buszmegálló két zebra közé esik- Aki az Ezredes utca felé szeretne menni, kénytelen a síneken keresztül megközelíteni a járdát, illetve vissza kell mennie a Nyúl utcai kereszteződéshez, ami elég messze van és kétszer kell megtenni ezt a távolságot.
A síneken elég balesetveszélyes átkelni, egy átjáró építése megoldás lehet. Az Ezredes utcai átjáróhoz nem hiszem, hogy járdát lehetne építeni az úttest felől.
A másik megoldás a megálló áthelyezése a Nyúl utcához jóval közelebb, és ez nem is kerülne pénzbe, mert csak a táblát kellene hátrább tenni.
Nyitott Budapest
10-20 perces parkolók létesítése ki-be pakoláshoz, áruszállításhoz
Sok gondot okoz, hogy a bevásárláskor, áruszállításkor, mesteremberek anyag és gép kirakodáskor messze találnak parkolót vagy szabálytalanul, forgalom akadályozásával várakoznak.
Ennek megoldásra jóval több 10-20 perces parkolókat kellen kialakítani.
Gépjármű parkoláskor egy nagy kijelzőn elkezdődik a visszaszámlálás és amikor letelet külön jelzést ad, pl. villog és kiírja pl. "Letelt a xy perc, hagyja el parkolót"
Estétől reggelig a parkolók normál parkolóként is működhetnek.
Zöld Budapest
30-as zónák kialakítása a belvárosban
30 km/órás sebességcsillapított övezetek kijelölése a városban minden mellékutcára kiterjesztve a közlekedés lassítását szolgáló fizikai beavatkozások megvalósításával, egyben lehetővé téve ha a körülmények engedik az egyirányú mellékutcák megnyitását a kétirányú kerékpáros közlekedésnek. Elsőként az Alkotás utca - Villányi út - Karolina út - Hamzsabégi út - Szerémi út - Könyves K. krt. - Hungária krt. - Róbert K. krt. - Vörösvári út - Bécsi út - Margit krt. - Krisztina krt. - Alkotás utca területen belüli zónák kijelölése. A program indulhat a Nagykörúton belüli területtel, majd az Akotás utcán belüli területtel.
Helyi - nagy ötlet
A Belgrád rakpart megszépítése, biztonságossá és barátságossá tétele a gyalogosok számára
A Belgrád rakparton járok gyalogosan dolgozni és sajnos a Szabadság híd és az Erzsébet híd közötti szakasz nagyon el van hanyagolva és eléggé veszélyes is a gyalogosoknak.
Ahol a MAHART épülete van, ott egy nagyon szűk járda van és biztonsági korlát sincsen, hogy az autósoktól kicsit védve.
Odébb meg fém rácsok vannak a lépcső felé illesztve járda gyanánt, amik csúnyák, néhol korhadnak.
A Szabadság híd körüli résznél meg lehetne szüntetni a parkolósávot és ki lehetne szélesíteni a járdát vagy esetleg a Duna felől a korlátnál is lehet szélesíteni, emellett valamiféle védőkorlátot is érdemes lenne tenni a fent említett részre.
Az Erzsébet híd alatt is limitált a hely, de ott mégis sokkal jobban el lehet férni a járdán.
Valamilyen oknál fogva a járda, ahol az Erzsébet hídhoz lehet jutni (A Szabadság hídtól), az nagy fokban lejt az úttest felé és emiatt ott is nehézkes a közlekedés, amit ki kellene egyenesíteni.
Lehetne akár padokat, zöld növényeket is odatenni, így szebb lenne.
Zöld Budapest
A belvárosban több autómentes zóna
Az autómentes zónákban több tér legyen a gyalogosoknak és a biciklizőknek. Több helyen fákat vagy növény ládákat is ki lehetne helyezni.
Nyitott Budapest
A belvárosi sréhen parkolás felszámolása
A sréhen parkolásnak mindig mindenhol az a következménye, hogy az autók vagy a járda felé, vagy az úttest felé lógnak túl. Ezzel vagy a trolibuszt, vagy a járókelőket akadályozva. Be kéne látni, hogy egy városban annyi parkolóhelynek van kulturáltan hely, amennyi párhuzamos parkolással elfér. Inkább a lakossági parkolási engedélyek árát kéne úgy meghatározni, hogy az ne lépje túl a párhuzamos parkolással elérhető parkolóhelyek számát. Nem pedig előbb kiosztogatni az ingyen lakossági várakozási hozzájárulásokat, hogy utána csak járdán sréhen parkolással lehessen megoldani az autók tárolását. Lehet, hogy első ránézésre nem a parkolóhely(át)festés tűnik annak a projektnek, ami a város élhetőségét a legjobban növeli, de ha belegondolunk, lényegében néhány liter fehér festéknyire vagyunk attól, hogy Budapest belvárosa könnyen, kényelmesen, bárki által besétálható legyen.
Helyi - nagy ötlet
A Bem tér és környéke gyalogos-barát átrendezése
Budán a Bem József téren van egy ívesen kanyarodó autóút (amelyik Észak felől a Bem rakpartról vezeti a forgalmat a Fő utcába). Ezt az autós sávot kéne áthelyezni oly módon, hogy az nem átszeli, hanem megkerüli a teret először Keletről, aztán Dél felől, és így megszüntetni a teret átlósan kettévágó utat. Másrészt felszámolni a Bem tér Északi részén lévő autóút Duna felé eső felét. Harmadrészt sétáló utcává tenni a Bodrog utcát.
Helyi - nagy ötlet
A Bródy Sándor utca bicajozhatóságának és a gyalogos biztonságnak a növelése
Kockakő felszedése, aszfaltozott úttest létesítése a Bródy Sándor utcának a Nemzeti Múzeum melletti szakaszán.
Helyi - nagy ötlet
A BUD Arénához vezető biztonságos sétány létrehozása a Thököly út felől
Az NBIes PLER otthona csak egy saras úton érhető el a gimnáziumi parkolót leszámítva, ami veszélyes. A sétány kialakítása térkövezés kis szegélyezéssel. Nem csak az Aréna nagy számú látogatóját 710-1000 néző meccsenként+ egyéb kulturális és kerületi rendezvények, koncertek, bálok, jótékonysági események, választási események -, a sármentes, méltó megközelítést, de a közeli játszótérre érkezőket is szolgálná.
A sétány megközelítéséig a Thököly út közösségi közlekedéssel ( 236 busz, 50-es villamos) már biztosított, a közvetlen gyalogutas elérés a projekt keretében nem került kialakításra.
Helyi - nagy ötlet
A budai alsó rakpart barátságosabbá tétele
A Batthyány térnél a budai alsó rakparti parkolóhelyek helyett sétányt lehetne kialakítani.
Az autópályákra való csúnya szürke szalagkorlátok helyett lehetne alkalmazni a Parlament előtt is alkalmazott (és esztétikusabb) elválasztó köveket.
Illetve padokat és növényeket lehetne telepíteni a pesti oldali kialakításhoz hasonlóan.
Helyi - kis ötlet
A Corvin-negyed aluljáró felújítása
A fejlesztés során a Corvin-negyed felújítását javasolnám, mivel jelenleg rendkívül rossz állapotban van az egész környék, omlik a vakolat és folyamatosan beázik a tető. A projekt során egy teljes újraburkolást javasolnék, megcsináltatnám a vízelvezetést, felújítanám a nyilvános WC-t, valamint térfigyelő kamerákat helyeznék el a biztonságos környezet megteremtéséért.
Helyi - nagy ötlet
A gasztronómia és a kultúra segítségével közelítsünk egymáshoz - Cigány vendéglő kulturális térrel
A cigány vendéglő és kulturális tér megtervezését fiatal építészekre bíznám, esetleg a Műszaki Egyetem végzőseire, üzemeltetőjét szakmai javaslatra, a szakács kiválasztását főzőverseny meghirdetésével. A vendéglő kulturális tér is, talpraesett, elhivatott üzemeltetővel. A hagyományos cigányzene mellett, koncertek, gitárestek, jazz művészek, roma diákok fellépései színesítenék a vendéglő atmoszféráját. Segítségül hívnám Molnár Áron Noár-t, a társadalmi ügyeket támogató színész aktivistát, a FreeSZFE hallgatóit, tanárait, teret adva az ő kibontakozásuknak is. Színes, változatos műsor mellett baráti körök alakulhatnak, hiszen a kultúra óriási kovász.
A falakat nagy cigány festők, Péli Tamás, Szentandrássy István 1-1 műve díszítené. Kortárs cigány művészek festményei mellett, L. Ritók Nóra (Igazgyöngy) gyermekeinek elismert rajzaiból időszaki kiállítás is helyet kaphatna a térben.
Segítségül Józsefváros önkormányzata, a Fővárosi Roma Oktatási és Kulturális Központ szóba jöhet.
Helyi - kis ötlet
a gyümölcsözö felújitás
Én nekem nagyon fontos hogy ne legyenek dúgok meg ilyesmik ezért én azt találtam ki hogy legyenek lámpák meg több busz vonal kéne ide meg még jól jönne az ut felujitás mert igy a gyerekek könyebben jútnak iskolába meg a felnőttek meg a munkahelyűkre meg egy zebre a bártfai utcához
Helyi - nagy ötlet
A Hamzsabégi úton legyen külön járda a bicajút mellett
Elkülönített gyalog járda létesítése a Hamzsabégi út Bogdánfy utcához közeli szakaszán a parkon át a Szerémi sorral való kereszteződésig. A kerékpárút Északi oldalára kerüljön egy rendesen kiépített járda a dekoratív de buktató betonkörök helyett, ami színében elkülönül a bringaúttól (de szinTben nem, mert sötétben a kivilágítatlan szakaszon könnyű lenne elesni a peremben). Még jobb lenne, ha a kerékpárút tükörsima aszfalt burkolatot kapna, és a gyalogjárda lenne a durva felületű, térköves, hogy a zötyögőssége elriassza a bringásokat a járdán szálguldástól.
Helyi - kis ötlet
a járda kiszélesítése a Kálvin térnél, a Lónyay u. és a templom között, az üzletház előtt
A Kálvin tér felől a Lónyay u. felé haladva nagyon összeszűkül a keleti (ferencvárosi) oldalon a járda, miközben rengeteg a gyalogos (sok turista is igyekszik a Vásárcsarnokba). A közelmúltban a kerékpársávot beton terelőelemekkel beljebb vezették, így az úttest szélén egy holt tér alakult ki, ahol 1-2 autó parkol/álldogál reklámfeliratokkal. Ki lehetne bővíteni a járdát erre a területre, ezzel több tér jutna a gyalogosoknak. A végleges kialakítás előtt akár a taktikai urbanizmus jegyében ideiglenes eszközökkel (pár parkolásgátló betontömb, színes aszfaltfestés) is ki lehetne próbálni, milyen hatást vált ki a változtatás így elsőként nem is kellene a drágábban áthelyezhető elemekhez (közműszekrény, fém pollerek) nyúlni.
Helyi - kis ötlet
A Kapolcs utcában 12 épületben 182 lakás épült fel! Ennek forgalmát a Balatoni útra kell kivinni.
A Kapolcs utcát a Balatoni útra az eredeti állapot szerint újra meg kell nyitni! Ehhez kb. 3 db. larakott beton -tömböt kell eltávolítani, és a meglévő villany-rendőrt kell ősszhangba hozni, vagy szükség esetén azt ki kell azt egészíteni! Így lehetővé válik a 12 épületben, a 182 db. új lakásban élőknek, hogy a személyautójukkal biztonságosan és egyszerűbben közlekedhessenek. A kivitelezés becsült összege 12 millió Ft. Üdvözlettel: Buzna Vilmos
Helyi - kis ötlet
A Kempelen Gimnáziumnál sulizónás forgalomszabályozás
A Közgazdász utcát a BKK-val közösen sulizóna program keretében át kell alakítani biztonságossá, továbbá a Közgazdász utcát egyirányúvá kell alakítani.
Az egyirányúsításnál meg kell vizsgálni a Park utca forgalmát is, mert akár összekapcsolható az egyirányusítás kialakításával.
A kettő között a Művelődés utca pedig rendkívül balesetveszélyes és védett útszakasszá kell nyilvánítani, stoptáblák! és 30km/h-ás forgalomszabályozással!
Kettő munkanem: sulizóna-program és forgalomszabályozás (aktív/passzív) - Közgazdász utca - Művelődés utca - Park utca tengelyen.
Helyi - kis ötlet
A kerékpáros lámpák rossz összehangolásának megszüntetése
A Kacsa utcán haladva a Fő utcai átkelés után a Bem rakparti lámpa zöldje csak igen gyors haladással érhető el. Ez arra készteti a kerékpárosokat, hogy a Kacsa utca legalsó szakaszán végigszáguldjanak. Sajnos ráadásul ez a szakasz a járdán vezet, a gyalogosokkal meg van osztva, így különösen nagy a balesetveszély. A helyzet az ellenkező irányban is csak egy hajszálnyival jobb.
1-21 elem, összesen: 694